Julen 2010 i bilder

Så, nu har ni fått följa min jul detta år i text.
Nu ska ni få se lite bilder också :)




 


Det hela började förra onsdagen den 22 december med att vi tog tåget ner till Malmö. Där de dekorerat Gustav Adolfs torg så fint. Julklappsträdet var helt klart min favorit. Fick mig att börja tänka på Pippi Långstrump? Älskade hennes julklappsträd. Jag hade alla avsnitt inspelat på VHS. Tyvärr fick inte alla avsnitt plats, utan det bryts precis innan alla barn får klättra upp och hämta varsit paket..
På kvällen hann jag även träffa käre Olof. Vi gick runt till lite olika ställen och tog en öl eller två. Roligast var nog rudolfölen. God var den också!



Dan före doppardan så började då resan ner till Tyskland och Lübeck. Är ju inte jättelångt så man var framme på eftermiddagen. Då var det ut och kolla in staden lite. Kollade in lite kyrkor, julmarknader och så själklart Neideregger-butiken. Där de gör massa massa mumsig marspian. Ni kan väl tänka er att jag var som ett litet barn igen, stora ögon o ville provsmaka allt. Till slut kom jag ut därifrån med en kasse med iaf lite smakprov :)
Något väldigt vackert var även julmarknaden. Riktigt stor, massa stånd och en härlig doft. Så kan verkligen rekommendera att ni åker ni till Lübeck nästa år. Den börjar redan i början december...









Julafton började med att vi åkte till Hamburg. Även här kollades det på kyrkor. Var inne i en riktigt mäktig där läkatarna såg ut som vågor och liksom svävade i luften. Coolt var det! Lite shopping blev det men höjdpunkten kom inne på Douglas. Underbar butik de lilla jag hann se, kom ju inte en kvart innan bussen skulle åka från Hamburg. Sicken dålig planering av mig. Vad jag gjorde kl 15.00 när ni andra satt o kolla på Kalle Anke ser ni bildbevis för ovan. Då satt jag i bussen från Hamburg :) Julaftonskvällen avslutades med buffet och många skratt tillsammans med bordsgrannarna. Hamnade vid ett riktigt toppenbord. Rummet fylldes även med en hel del julsånger. Även tomten kom och hälsade på... Innan sovdags så hade mamma o jag julklappsutdelning och jag var riktigt nöjd! Somna med ett leende efter en kanondag :)




Juldagen blev ganska lugn. Vi åkte ut på en riktigt riktigt kylig promenad i Travemünde. Dock avslutades den med en rejäl mugg gluhwein mit schüsse som värmde så gott! Lunchen intogs i Timmerdorfer Strand. Och självklart åts det lite marsipan!



På annandagen lämnade vi då Tyskland för denna gång. Hotellet Aquamarin var helt okej, kanske låg lite ocentralt med smidigt med buss. på vägen mot Sverige besökte vi en jätteaffär. Kändes lite som en tyskvariant av Ullared, fast kanske lite mindre.. Men mängder av grejer fanns det där. Sen verkade de ha lite dille på jordgubbar där, dock vet jag inte varför. Vi han självklart även med att besöka en kyrka i Burg!



Sen var vi då åter tillbaka i malmö och hotell Noble House. Denna gång dock på våning fyra där John Lennon huserade istället för våning två där Madonna hade koll på stället! Dessa dagar spenderade jag i denna buss som syns ovan. Och nej, Scandorama har inte någon konstig grej att de gillar grafitti på sina bussar. Utan den blev klottrad på under resans gång av några busar :D

Men en underbar resa det var det allt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0