Juldagen

Även denna dag startade då med hotellfrukost.. Insåg imorse att detta är fjärde morgonen på raken jag åt hotellfrukost och än är de inte slut, två morgnar till får jag lyxa med detta! Efter de bar det av på lite rundtur i Lübeckbukten. En promenad i Travemünde (som var svinkall... brrr) där resultatet blev att jag sett Tysklands äldsta fyr. Jo men man tackar, skönt att fått den rutan avbockad liksom. För att värma sig blev det självklart en glühwein MIT schusse. Varför inte spetsa till allt med lite rom sådär en halv 11 en juldagsförmiddag? Värmde gott gjorde det i vilket fall :)

Sedan bar det av till Timmerdorfer Strand för lunch. Både dessa ställen är bad- och kurorter. Blev väl kanske inte jättesugen på bad just idag dock. Kalkon och lite rödvin och där satt den lunchen där den skulle! Väl hemkommen till hotell körde jag en liten powernap på sisådär tre timmar. Haha, man blir trött av promenad i kyla.. eller nåt.

Nu är det kväller och jag är mätt i magen efter middag i hotellets restaurang. Musiken börjar dunka på allt bra när jag sitter här på rummet. Ska nämligen bli dans ikväll. Klart jag ska kolla in den. Undra bara när den börjar. Fint folk kommer ju liksom sist ;) Så nu alla ni som firar juldagen med partaj, nu vet ni att även jag gör det. Eller så kanske det inte blir riktigt samma sak haha...

Uppdate om mina kära bussresekamrater: Grabbparet heter Pierre och Bosse och är från Växjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0