En fundering

Det finns en sak som jag funderat på ett par dagar nu och kan verkligen inte klura ut att det är ett så stort problem. Det är ju snöskyffeln, att det är omöjligt att få tag på en att köpa då alla är slut. Hur kan det vara så?
Jag menar att förra året var det ju exakt samma problem, snöskyffeln tog slut och folk köpte dem som aldrig förr. Borde då inte de flesta ha en från förra året? Okej visst har det kommit lite nytt folk som kan ha ett behov av en iår som inte hade det förra året... Men så många att det tar slut även iår?? För enligt mina otroligt vetenskapliga undersökningar så är en snöskyffel en grej som man behåller i många år. Visst kan den gå sönder, men det är ändå ingen grej som köps årligen.

Okej, så kan vi vara överens om att sedan när de kommer fler till handlen /låt oss säga framåt vårkanten), kan alla köpa en då så slipper de största rubrikerna vara att snöskyffeln är slut.

Idag hörde jag tom en kvinna som undrade om det fanns någon typ av barnspade som ändå kunde användas att skyffla lite snö med.. Jaa, vart är världen på väg? Mankanske skulle köpa på sig ett lager, verkar ju som man kan kränga dem ganska högt om det blir såhär :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0