Berlin, Berlin

Tillbaka i verkligheten efter några galna dagar i Berlin! Helt underbart har det varit men alldeles för lite sömn har det blivit. Efter en mycket tidig morgon så kom vi fram till Berlin i fredags där vi fick åka på sightseeing som var riktigt bra. Vår guide var riktigt rolig och vi fick höra en hel del historier utöver de vanliga, plus att vi vid ett flertalet tillfällen lyckades åka förbi nudistställen. Då vädret var kanon (sol och minst 25 grader) så var det en och annan naken kropp som låg där. Eftermiddagen var fri så jag och ett gäng drog till Alexanderplatz för att åka upp i TV-tornet. Tyvärr måste jag säga att det var lite av en besvikelse då utsikten inte alls var så spektakulär som jag tänkt. Vet inte om de hade varit roligare om man var där på kvällen och allt var upplyst, men nu var det egentligen bara åt ett håll som det fanns lite roliga byggnader. Men nu har jag iaf varit där uppe så det kan jag kryssa över i min "Detta vill jag göra i Berlin". Tillbaka på hotellet var det gemensam middag. Hohoho, jag kan verkligen säga att de tyska specialiteterna inte faller mig i smaken...





Efter lite sömn var det dags för en heldag med kollegorna. Först konferens där såna där viktiga saker ska berättas, diskuteras och analyseras. Vissa saker var väl intressantare än andra. Men efter det var det dags att svida om till kalaskostymen. Målet för festen var en Oktoberfest. 460 personer klämdes in i en varmt och svettig lokal, tysk musik från scenen, öl som flödade, mat som var av väldigt olika slag... men framför allt, ett stort gäng kollegor som att superkul. Det dansades, det skrattades, det nätverkades och stämningen var på topp!



När natten börjat på riktigt allvar var det dags att bege sig in i det berlinska nattlivet, dock så kom vi inte in där vi tänkt så gänget splittrades. Jag hamna på en Berlin by night-vandring, som på vägen hamnade på en privat födelsedagsfest och avslutades med häng på hotellet. När jag la huvudet på kudden var klockan närmare sex.

Förvånadsvärt pigg vakna jag på söndagen, dags att bege sig ut i Berlin igen. Så jag o ett par kollegor promenerade iväg för att kolla på Potsdamer Platz, Judiska monumenten, Branderbuger Tor, Riksdagen, Tågstationen, Tigergarten med mera innan det var dags att sätta sig på flyget hem till Svedala igen.



Fy bubblan vilken rolig helg jag haft. Mycket nätverkade har det blivit och jag har insett hur mycket roliga kollegor jag har ute i landet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0