Försök 2 av ?

Ja ni vet det där brödet jag bakade "Magnus bröd" som det står på min fusklapp där hemma, testade en ny omgång igår. Tänkte att nu skulle jag följa receptet lite mer. Hade i det där äpplet som jag glömde förra gången, körde på yoghurt och skippade granatäpplekärnorna. So far so good. Var inne ca 65 min och fick en fin färg och bra konsistens. Upptäckte först vid provsmakandet av den vad jag glömt.. SALTET! Nu är ju inte jag någon extrem saltmänniska, behöver väldigt lite för att vara nöjd och glad, men tom jag kände av missen. Anledningen? Jag hade ju glömt skriva det på lappen, så jag följde ju receptet till punkt o pricka ;) Annars blev det underbart gott detta GI-bröd. Så nu kör jag på att strö lite flingsalt över smöret så känns det okej. Men ska allt köra en tredje gången gillt o då ska det bli perfa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0