Djävulskyckling.

I lördagskväll provade jag något nytt, för första gången i mitt liv så tillagade jag en kyckling från scratsch. Eller ja, var inte mitt påhitt utan Sofie som fått för sig att testa detta och jag fick vara med och förverkliga hennes dröm :)
 
Ni som känner mig vet att jag inte är speciellt förtjust att äta mat som jag ser vad det är och får väl säga att just en rå hel kyckling är precis det. Så Sofie fick ta den biten medan jag koncentrerade mig på att tillaga smöret och läsa recept.
 
Tog ju en bra stund, marinad skulle göras, kycklingen skulle marineras, kyckling skulle få färg, smöret skulle kletas på, kycklingen skulle tillagas och först sen fick man njuta av den typ 3h senare. Så mycket jobb för så lite mat ;) Vi var väl ganska överrens om att smaken var lite mesig i sig, vätskan som blev var dock smaskig så doppade man i den var det goda smaker. Tror absolut jag kommer testa receptet igen, men då kör jag nog fegvariaten med färdiga filéer :) Receptet fanns på tastline och ni hittar den här.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0