Little miss busy

Idag skulle jag kunna gå under detta smeknamn. Fullrulle hela dagen! Sådan är ju skoj, men man undrar ibland varför allt ska komma samtidigt. Hela denna vecka känns lite så.. busy busy busy!

Hade kunnat vara kvar på jobbet men kvart över fem var jag tvungen att bege mig. Jag skulle ju ha styrelsemiddag hemma hos mig. Om jag planerat maten? Haha klart jag inte hade. Tur nog så kom jag på det när jag kom in i butiken. Fick bli hemmagjord potatissallad med kallskuret och jordgubbar med en klick vaniljkesella till efterrätt. Kändes som min typ av mat :) Enda misslyckandes kom med att potatisen fick gå lite för länge, men smaken var som kanon. En klassisk rätt som alltid går hem.

Recept:
Potatis (helst färskpotatis)
Ruccola
Soltorkade tomater
Fetaost
Rödlök
Propotionerna bestäms själv:)

Koka potatis. Är det vanlig potatis och de är stora kan du skära dem i lite mindre bitar. Hacka de soltorkade tomterna och skiva rödlöken till halvmånar. Ner med allt i en bunke. Ner med lite ruccola och casheynötter samt smula ner fetaposten. Ät och njut!

Grilla något till passar utmärkt eller som jag gjorde idag, rostbiff, kallrökt lax och serranoskinka till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0