Träning vs förkylning.

Ett ämne som ständig diskuteras och åsikterna är lite olika. Min egen linje brukar gå på hur man känner sig. Dock tränar jag inte om jag har ont i halsen eller feber. Sen gäller det att anpassa sin träning. En del gånger kan man testa men känner man att kroppen inte gillar det så är det lika bra att lägga ner. Gränsen mellan att kunna träna eller inte är ganska svårdragen. För man ska vara väl medveten om att det kan vara rent ut sagt farligt att träna när kroppen inte är i tipptopp. Tränar du med en infektion i kroppen så kan hjärtat drabbas t ex.

Sen är det väldigt lätt att känner man sig lite risig så blir det en ursäkt för att hoppa över träningen. Eller man har mycket på jobbet. Många ggr kan träningen få en att må bättre. Har man spänningshuvudvärk så kan bra träning lätta upp och få huvudvärken att släppa eller ge dig mer energi efter en stressig dag.

Gäller att tänka till!

Igår kände jag dock att förkylningen blivit bättre. Så idag bestämde jag att dagens träning blev inställd och istället ska jag träffa mamma, ta en lunch på stan och strosa lite i affärer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0