Så blev den..

min dag alltså!

Började med en härlig sovmorgon. En av de första på väldigt länge då jag vaknat tidigt trots att jag varit ledig, men imorse sov jag ända till kl 10. Hoppas nu bara jag kan somna ikväll, men var så härligt att vakan o verkligen känna sig utvilad.

Lugn förmiddag då jag ägnade mig åt soffhäng. Sedan tog jag tag i mig själv o började städa balkongen. Under tiden lyssnade jag på Uffe L. Inte dumt. Nu väntar jag bara på att mattorna, duken och stolsdynorna ska torka så är balkongen helt klar. Så solen, helt okej att du tittar fram så jag kan börja hänga mer där ute. Känns lite burrigt just nu. Sedan gav jag mig ut på en runda runt ån. Jg bestämde mig för att köra en kortare runda än vanligt men samtidigt se till att det var löpning som ägnades åt större delen av sträckan. Yes yes yes, jag ordnade det. Blev lite återhämtningssteg mellan. Men tror faktiskt att jag kom upp i mer än hälften av var löpning. Härligt!!!

Efter det begav jag mig iväg till simhallen för ett pass Zumba. Svettig o dan for jag därifrån och kände mig mycket nöjd med dagens motion.

Väl hemma var det dags för dagens middag. Planen var lax, men då jag åt det igår så fick det bli att tillaga fläskfilén som låg i kylen. Jag som inte är matlagningsmänniskan numero uno skulle ändå se till att den blev ugnsstekt. Penslade på lite olivolja och soja, samt lite salt o peppar. In i ugnen i ca 35 min. Vila i folie i ca 10 min. Skar upp några bitar och serverade med en stor sallad som bestod av spenat, kruksallad, gurka, körsbärstomater, champinjoner och lite permesanflakes. Mums mums mums!!!



Nu är det dags för lite egen vård. Sånt som man tyvärr inte ägnar sig åt i tillräcklig utsträckning.
Ett varmt bad, mask och insmörjning står på min agenda. Sedan är det soffan för hela slanten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0