Skidskola

I fredags så var jag ju ute på en tur med en instruktör. Första gången och oj vad bra det var. Vi övade en himla massa teknik! Mycket att hålla koll på och man kände verkligen att man fick sig en ordentlig genomkörare. Saxning uppför gick riktigt bra efter en liten stund. Stakning kändes också okej gäller dock att verkligen tänka att man ska använda magen mest och inte armarna. Stakning med frånskjut gick skapligt bra när man fick upp lite fart, gällde dock att våga glida tillräckligt länge. Diagonalen var nog den som fortfarande finns en del att tänka på. Man klarar ju momenten, men det man inte gör det är ju att faktiskt ta tillvara på rätt krafter... Får ju slita så himla mycket i onödan!
 
Jag erkänner att efter vi varit ute i ca 1,5 h då var jag helt slut. När hon säger att det är 2km till vi är framme trodde jag att jag skulle börja gråta! Helst när vi då och då går tillbaka i spåret för att öva vissa moment... Men efter strax över 2h så var jag imål och det kändes sååå skönt. Fötterna värkte, armarna var helt stumma och magen visste vart den satt...
 
Kan verkligen rekommendera er att ta en skidlektion, riktigt nyttigt att öva en massa teknik! Känns dock som jag har en bra bit till den där Tjejvasan jag funderar på att någon gång åka :) Är lite sugen på att införskaffa mig ett par egna längdskidor så man kan åka lite här i trakten nu när vi har så mycket snö. Någon som är sugen på att hänga med?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0