Sound of Mark.

Igår avslutade jag då kvällen med att gå och kolla på Mark L och hans show Sound of Mark. Såhär skriver man om föreställningen på hans hemsida, där även bilden är hämtad.
 


Mark såg musikalen ”Sound of Music” redan som åttaåring och den kom att påverka hans liv på många sätt. Hans föreställning ”Sound of Mark” är till viss del en uppgörelse med filmen, men handlar också om hur man lever sitt liv i väntan på att det där spännande livet ska börja. Mark Levengood visar i ”Sound of Mark” att han inte bara är en folkkär och varm programledare. Han är dessutom en vass betraktare som både roar och berör.

Musik: Per Texas Johansson Regi: Pia Johansson
 
Jag hade inte så mycket tankar innan, hade inte läst på vad showen skulle handla om utan satte mig som ett blankt blad i salongen. När jag nu i efterhand läser vad de skrivits om showen så håller jag med, helst meningen om att han är en vass betraktare som både roar och berör. Vissa skratt var genuint hjärtliga men samtidigt så fick man sig en funderare över vissa saker man kanske tar för givet i livet och här i Sverige. De 1,5 h som föreställningen pågick gick snabbt samtidigt som det kändes ganska lagom. Bra avvägning på tid för att man fortfarande skulle fascineras och det inte skulle kännas långrandigt. Kändes lite som föreställningen hade två eller tre akter. När han berörde vissa tankar och historier... Sound of Music var den röda tråden som han återkom till hela tiden och de höll ihop föreställningen trots att det var en blandning av historier från hans barndom till ett par episoder som låg mer i närhet. Inte dumt alls, han är en mycket bra talare med en behaglig röst. Om jag ska klaga på något så var det kanske lite den musik som skulle ackompanjera hans berättelser, blev lite långdragit ibland men samtidigt så kanske inte hans berättelser skulle fått samma betydelse om de inte varit ackompanjerade... Jag gick iaf ut en smula nöjdare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0