Hockeyevent.

I lördags kväll var det hockey i CC igen. Resultatet bortser vi ifrån utan jag tänkte istället berätta om det event jag var på i samband med denna match. I restaurangen bjöds det in till Tjejkväll med mat, tävlingar och diverse påhitt. Var ett gäng utställare där man kunde mingla runt och ett gäng goodie-bags delades ut. Personligen så var jag mest intresserad av att se hockeyn. Att jag anmäldes till denna var för att det kombinerades med mat och jag har aldrig suttit i restaurangen, så tänkte att det kunde bli skoj att testa det. Var en riktigt lyckad kväll måste jag säga. Var ett gäng roliga utställare och jag fick mitt hår piffat, magen var nöjd efter en god buffé och jag hade turen på min sida. Vann nämligen en tävling, tjoho på den liksom. Tävlingen var en slipsknytartävling. Egentligen skulle jag inte ens vara med i den, men en av deltagarna var iväg när den gick av stapeln och de fick ta in en reserv, lilla jag liksom. Tävlingen gick ut på att knyta en fin slipsknut på kortast tid. Det där med att få en jämvikt i slipsen och att den skulle bli lagom lång fungerade inte riktigt för mig, men en fin 10 cm slips med fin knut fick jag till på 23 sekunder och vann därmed. Vinsten? 3000 kr på e-hair inte dumt alls ju.
 
Eventet som helthet var riktigt bra ordnat, maten var god och tiden gick väldigt fort. Att sitta och kolla på hockey i restaurangen gav kanske inte den bästa hockeyupplevelsen för koncentrationen och vinkeln på spelet blev ett helt annat iom att man satt på en kortsida. Så sittplatsmässigt föredrar jag nog att sitta på en långsida, men upplevelsemässigt får detta event två tummar upp! Och jag går gärna på ett sådant event igen :)
 
Bild två visar på allt jag fick med mig i mina goodiebags, där var shampo, inpackning, balsam, godis, underkläder, strumpor, fri träningsvecka, ögondroppar, hårolja mm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0