0+

Förra veckan när jag var och gav blod fick jag koll på vilken blodgrupp jag tillhörde, 0+. Får erkänna att jag inte riktigt hade koll vad det innebar så jag satte mig och googla lite. Ganska fascinerande vad mycket man kan få ut efter en stund vid en dator. Tydligen så är denna blodgrupp en utav de äldsta, det nämndes ordet grottmänniska i beskrivelsen ;) Jag kan tydligen ge till många men färre som jag kan få av. Får se till att skippa det där med att behöva få blod då tror jag ;)
 
En annan spännande grej man kunde läsa vidare om denna blodgrupp var kost som passar ens blodgrupp. Jag var ju grottmänniskan då, så det tänk man skulle ha var jägare.. Minns inte allt, men jag skulle äta mycket kött och jag minns att jag inte skulle dricka mjölk o äta avokado. Jaa ni, nu tror jag inte att denna mjölkoman någonsin skulle kunna börja på en kost som innebar att jag inte fick dricka mjölk :P
 
Så jag tror jag tar det där med en nypa salt, men alltid spännande att veta lite mer om sin blodgrupp så har ni inte googlat er så tycker jag ni ska testa det. Ganska underhållande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0