Matintag.

Började dagen idag med en promenad runt ån sluss till sluss i skapligt väder, lite blåsigt på vissa håll men betydligt skönare än vad jag hört rykten om vad som skulle kunna komma denna helg vädermässigt så jag klagar inte :)

Efter det blev det dagens första ordentliga matintag, bananpannkaka till frukost. Smaskens! Jag upptäckte dock att även när man gör en bananpannkaka är det godare med A-bananer framför B-bananer. Receptet är superenkelt att göra plus att det är gott och mättande. Efter en del stros på stadens gator då jag bl a införskaffade mig en väldigt fin ny lampa så intogs lunchen på Hälsofreak. En matig väldigt smaskig sallad och magen var återigen väldigt nöjd.

Så nu har jag verkat väldigt nyttig, men det är ju lördag så lite onyttigheter ska jag allt få i mig också ;) Idag blir det iform av Lindor ojojoj vad gott det är! Ser man matintagsmässigt så har jag absolut inget att klaga på denna dag haha.


Mosa banan, knäck ett ägg och smaksätt efter önskemål. Jag kör på massor av kanel och sen är det bara att steka.

Min underbara sallad från Hälsofreak innehållande räkor, mango, avokado, äpple och cashewnötter.

Det är ju ändå lördag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0