Blåbärsmjölk.

Ni som känner mig sedan länge kanske hajat till i bloggen både igår och även idag. Igår hade jag blåbär i kesellan och idag provsmakar jag blåbärsmjölk. Varför de hajat till? För att jag inte är speciellt förtjust i blåbär ;)

Och nej, jag har inte blivit något stort blåbärsfan ännu men försöker väl. Eller blåbären i kesellan var mest för att det var de jag råkade ha och blåbärsmjölken var mest för att det var antingen den smaken eller naturell och naturell mjölk är ju de man dricker för jämnan...

Så vad är det för blåbärsmjölk jag testat? Arla har kommit med en mjölk med extra mycket protein i, som är perfekt före eller efter träningen. Jag är ju ett stort fan av mjölk och av protein så detta verkar ju va en mycket bra kombo.

- Priset var väl ganska högt ca 12 kr för en halvliter, men är väl som läsk ungefär så istället för de är det ju ett klokare val kan jag tycka.
- Smaken var inte dum alls, smakade blåbär med mjölk och det var riktigt smarrigt
- Färgen blev jag mycket besviken på, trodde iaf att den skulle va lite blåbärsfärgad men nä såg ut som mjölk
- Proteinet kände jag inget speciellt med så det får jag helt enkelt tro dem på

Näringsmässigt så jämförde jag denna med en "vanlig" lättmjölk. Jag detaljstuderade väl inte innehållsförteckningen men kollde lite så det inte var en massa kolhydrater eller annat skumt i blåbärsmjölken, men nä var nästan precis samma. Var proteinet som skillde då 3 g/100 ml i "vanlig" och 4,5g/100 ml i blåbärsmjölken.

Sammanfattningsvis: Helt okej smak, men ganska högt pris så mycket billigare att dricka vanlig mjölk kan jag tycka. Men en roligare variant till fikadryck kanske istället för saft och läsk. Så jag som är stor mjölkfantast kommer nog investera i denna produkt i framtiden :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0