Vattenträning.

Vissa kallar det vattengympa och det händer att jag gör det också. Men på Medley kallar de det för vattenträning, så rubriken fick bli så. Om en liten stund ska jag alltså på detta. En träningsform jag höll på med en hel del förr, nu var det faktiskt ett tag sedan sist. Konstigt, för jag gillar den. Gillar att man känner sig så fri, tror det är 7-15 % av sin vikt som man känner i vattnet. Det är även väldigt skonsamt samtidigt som vattnet ger ett bra motstånd. När jag hade problem med hälsporre så var detta en riktigt bra träningsform. Jag fick ordentlig träning samtidigt som jag inte belastade hälarna.

En annan sak jag gillar med det är att man känner sig så väldigt avslappnad efteråt, plus att man är färdigduschat o klar. Sen jo många ser vattengympa som enbart för tanter. Visst är det en del äldre men absolut inte bara, dock är det väl oftast främst kvinnor, tjejer, damer och tanter :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0