Skakande armar.

Rubriken kan sammanfatta hur det känns såhär ett antal timmar efter två timmar boxning. Vi var ett gäng på sex personer som mötte instruktör Dennis med sin assistent Alex. Efter lite uppvärmning var det dags för att lära sig lite slag. Jag har ju tränst ganska mycket Box på gymmet så de var inte helt okända slag, men var extra kul att få lite bra tips och även tänka på hur man använda fötterna. Efter fått träna så armarna inte hade mycket ork kvar var det dags att byta handskar. Riktiga boxningshandskar skulle på och oj vad tunga de var. De redan skakiga armarna fick det inte lättare. Nu var det dags att fightas lite mot varandra. Lära sig hålla upp garden och putta bort motståndarens försök till slag. Lite läskigt får jag nog säga att det var. Går ju emot allt man någonsin lärt sig att ha kyla i magen när någon kommer med en stor boxningshandske mot sig. Att låta den gå så nära ansiktet innan man ska reagera. Säkert något man kan öva upp ganska enkelt, men såhär första gången så känns det ju då inte som den mest naturliga saken i världen :)

För de som sedan ville så fick man mötas på lite "fighter" i boxningsringen mot någon av instruktörerna. Jag stod över. Insåg idag att jag gillar verkligen boxning som träningsform, för det är tufft emellanåt, men jag är inte alls speciellt förtjust i det täta och fysiska som boxning innebär. Så nej, någon boxare finns det inte inom mig. Men ett sånt här pass säger jag gärna ja till igen. För ojoj, fortfarande så är armarna skakiga och jag gissar på att de kommer kännas av även imorgon. Härligt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0