En praktisk matlåda.

Nu ska jag tipsa om en bra grej. Kanske inte är något behov för alla, men för mig har jag insett att den är guld värd. Ni har säkert hört talas om den , där locket är en kylklampa. Den har du alltså i frysen i 10 h, under tiden har du det gula locket som är ett vanligt lock. På morgonen när du ska till jobbet så byter du det gula locket mot kylklampslocket och din mat håller sig fräsch i 7h. Varför är den så bra då? Jo, jag som väldigt ofta är ute och far, är på möten osv får inte in maten i en kyl på en gång. Då vet jag ändå att den hållt sig fräsch när jag ska äta den.

Extra roligt tycker jag också det är att detta är en svensk produkt som är tillverkat i ett godkänt material. Praktiska är att det går både att värma maten i micron och diska den i diskmaskin (locket tål dock inte micron)

Sedan ser jag en stor potential i denna burk framåt sommaren när man ska till en strand, mums med möjligheter till en låda för frukten att hålla sig kyld.

Jag köpte den nya våredition som lanserats för inte alls länge sedan, så min är otroligt färgglad. Men på bilden nedan så är det den klassiska varianten med svart låda och färgglada lock.


Kan även avslöja att det håller på att tas fram en ny storlek på denna burk. En större variant som kommer innehålla flera fack i burken så att inte allt ska blanda sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0