Middagstips

Igår lagade jag ett gäng matlådor, samma maträtt så det var ju toppen att den var så god ;)

Färsk kycklingfilé med blomkålsmos och sallad. Första gången jag testade att göra blomkålsmos och det blev ju helt fantastiskt gott. Jag har kommit på att jag gillar mos (är väl rotmos som jag fortfarande är lite skeptiskt till, men var evigheter sedan jag åt det så kanske borde ge det en chans igen...). Men potatismos, blomkålsmos, jordärtkocksmos och så den största favoriten sötpotatismos, yummie!

Blir ju inte så färgglatt med blomkålsmos som sötpotatismoset, så det ser ju ganska beiget ut. Men ibland får man äta från smaken och inte utseendet ;)

Tillagningen var precis som när jag gör potatismos, mjölkgrädde, salt, peppar och så muskot. Kom på nu att man kanske brukar ha smör i? Aja det hade jag inte i mitt igår iaf och det smakade kalas. Kycklingen stekte jag bara först (i kokosoljan som jag skrev om igår) och sen in i ugnen. Krydda med det du tycker är gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0