En torsdag.

Idag har vi varit en runda på stan. VIlket i detta fall betyder Lappeenranta eller Villmanstrand som staden heter på svenska. En stad där man verkligen märker hur nära Ryssland man är. Väldigt mycket ryssar som kommer hit för shopping. Har sina fördelar men också nackdelar. Fördelarna är väl att det finns många stora butiker, nackdelar att mycket blir väldigt ryssanpassad...

Men jag hade inga stora shoppingplaner var mycket nöjd över mitt inköp av ny muminmugg och skål (hattifnattarna fick det bli iår) o lite finska matgrejer som inte finns i sverige.

Just nu pågår en fisketävling nere i kanalen precis brevid min mosters hus. Själv fortsätter jag läsa femte boken av Kallentoft och väntar förväntasfullt på utomhusplättorna senare ikväll tillsammans med jordgubbar. Hihi dock smiter jag ner o nallar lite jordgubbar redan nu med jämna mellanrum ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0