Finlandssemestern.

Jag började ju då min semester i finland. För mig är det lite som att man åker till sitt landställe, så det är sällan något extravagant som pågår där. Vädret var skapligt, lite osoligt men tillräckligt varmt för att låta långbyxorna o långärmat ligga kvar i resväskan :)

Vi ägnade dagarna åt att äta pirog på torget (se bild), hälsa på min kusin, se alla ryska långtradare som står o väntar på att få åka över gränsen till Ryssland, kilometervis (se bild), äta massa jordgubbar köpta på torget jag upptäckte att i finland kan man köpa olika sorter som avr olika fasta, söta osv. Självklart köptes de på torget (se bild).


Bästa med dena semester tror jag helt klart var att man kunde släppa jobbet på en gång. Så semesterlunket kom på en gång :)

Kommentarer
Postat av: DEN RIKTIGA JOSEFIN

Hoppas du har en härlig sommar!

2012-07-31 @ 10:06:41
URL: http://denriktigajosefin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0