Who Valley!

Nyss hemkommen från 4 dagar i Vemdalen tillsammans med över 100 kollegor, helt fantastiskt underbart har det varit. Väldigt intensiva dygn men så mycket härliga minnen och skratt att jag kan leva på dem otroligt länge.

Torsdagen började med att jag blev upphämtad av mina kära kollegor från Nässjö för avfärd mot Stockholm där bussarna som skulle ta oss till Vemdalen stod. Då jag ingick i årets skidresegrupp fick jag axla rollen som reseledare på den ena bussen. Var väl dock inte en sådan klurig roll, utan snacka i mikrofon är väl en baggis ;) Väl framme var det lite skönt häng med stugkompisar som gällde och njuta av första kvällen uppe i norr.

Fredagen var det dags att bege sig ut i spåret. Började förmiddagen med en tur, men märkte tyvärr direkt att mina överanstrangda ljumskar inte ville vara med mer. Så efter att ätit lunch i backen, sittandes på varma renfällar tillsammans med alla kollegor så spenderade jag istället eftermiddagen med en tupplur för att ladda för afterskin. Ja, alla som varit på en afterski vet att sådana alltid är trevliga och bjuder på mycket sång och dans. Väl tillbaka i stugan var det bastun som fick vår uppmärksamhet innan middagen bestod av tacos. Sen var feststämningen total i stugan och natten fortsatte långt in på småtimmarna.

Lördagen startade för de flesta lite segare än fredagsmorgon. Jag vaknade dock ganska tidigt och spenderade morgonen i soffan tillsammans med en annan morgontidig stugkompis, asgarvande till diverse program på tvn. Mina ljumskar strejkade totalt denna dag så det fick endast bli en lång, men gansak lugn, promenad och vila, vila och ännu mer vila. Eftermiddagen och kvällen spenderades ganska likt fredagen. After ski, bastu, kycklingmiddag och häng i storstugan pratandes med massa kollegor. Vi skippade dock att gå till hotellet och gick tillbaka till vår stuga för lite allmänt stugmys. Kvällen höll heller inte heller på så länge som småtimmarna, men skratten och glädjen var nog minst lika hög som föregående kväll!

Söndagen, idag alltså, har mest spenderats med att vakan tidigt, städa stuga och sedan sätta sig på bussen hemåt.

Tack kära kollegor för en fantastisk skidresa!!!

Så mycket snö var ett tag sen man såg!

Det hann iaf bli en tur i spåren innan ljumskarna sa ifrån...

After ski är ju alltid trevligt!!

Alfons hängde med hela helgen och fick agera lite av maskot och stugans 9e medlem.

Edit: Fick till en riktig härlig vurpa under min tur i längspåren, en så fin vurpa att jag lyckades få staven i ansiktet. Haha ibland undrar man hur man lyckas. Nej, gjorde inte så farligt ont blev nog mest otroligt förvånad när jag helt plötsligt låg där i diket med benen mer upp än ner :D

Kommentarer
Postat av: Fighting Spirits

Underbart att du såg glädjen i det hela ändå fast inte ljumskarna ville vara med. =)

2012-01-29 @ 21:51:30
URL: http://fightingspirits.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0