Studio Fitness vs Medley.

Japp japp, då har jag blitt med ett gym till. Studio Fitness välkommen som framtida träningslokal :) Men Medley var inte orolig, jag ger inte upp dig. Kanske kan tyckas lite lustigt att jag väljer att teckna medlemskap på ett ytterligare gym när jag inte alls har för avsikt att sluta på det andra. Slöseri med pengar? Nej tycker jag inte alls, för de är väldigt olika gym och erbjuder olika typer av pass. Jag ser det enbart som en investering i min egen hälsa och motivera mig ytterligare.

STUDIO FITNESS
Har jag ju bara tränat på 5-6 ggr men detta är en lite mer intimt gym. Personalen i receptionen hälsar en välkommen, folk över lag hälsar mer på varandra och man har redan "lärt känna" andra som tränar där. Man pratar lite skit i omklädningsrummet och skrattar lite ihop. I folkmun så kallas detta gym ibland för tjejgymmet och jo kan nog hålla med lite, många av kvinnligt kön med en hel del pass som är typiskt "tjejpass". De har dock en flertal pass som jag inte hittat på andra gym som jag tycker är riktigt spännande ex Forza och Coreball. Detta är gymmet där det finns lite levande ljus som ger en hög mysfaktor och i gymmet finns det ett par maskiner som inte heller tillhör de vanligaste, främst för magen. Gymmet har även en uppsjö av hälsomedvetna produkter och inte så dumt att efter ett pass kunna köpa sig en proteinshake i receptionen. Mina favoritpass här, än så länge eftersom jag inte hunnit testa för många, är Forza, Pinglans Zumba, Coreboll & EasyLine. Sen är det ju alltid en fördel att bara ligga 3 min promenad från mig ;)

MEDLEY
Är nog det gym här i stan som erbjuder flest pass per vecka. Kanske för att det faktiskt är två gym som tillhör Medley, Sport- och Simhallen. Stor variation av pass och tider. En väldigt stor grej jag gillar med detta gym är att de är tidiga med många nya träningsformer ex var det tidiga i Lkpg med Zumba och enda stället i staden som har TRX som gruppträning. Visst får man lite närmare kontakt med en del instruktörer men inte alls den välkomnande känslan i receptionen då det är lite för stort ställe för att de ska kunna hälsa personligt på alla. De har några intruktörer som är helt fantastiska! Känslan är dock mer friskvårds- eller fritidsanläggning (tänker främst på folk som ska bada på simhallen) än gym. Mina favoritpass är, här har jag ju tränat i över 2 år, Julia & Sofias Zumba, TRX, EasyLine + att det är skönt att ibland köra ett vattengympapass.

Ni märker att de är ganska olika gym, trots att de båda vill att man ska svettas ordentligt. Så jag tror att de verkligen kommer komplettera varandra i min träning!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0