Matsedel v2

För att styra upp min mat så ska jag planera min mat lite i förväg, vet inte alls hur det kommer fungera men jag göra ett försök. Ett problem är ju att jag lagar mat endast åt mig själv, därför kommer matsedeln endast bestå av 5 olika rätter. För gör jag exempelvis 4 portioner ja då har jag ju mat i två dagar om jag äter både lunch och middag. Därför blir det 5 rätter som jag blandar lite för att slippa äta samma sak i flera dagar. Blir lite av ett experiment detta men vi får helt enkelt se hur det går. Annars får jag tänka om till nästa vecka :) Ska även tillägga att jag endast kommer laga GI vänlig mat...

Måndag: Köttfärsomelett i ugn
Tisdag: Caesarsallad
Onsdag: Lax i ugn med grönsaker
Fredag: Pizza
Söndag: Parmainlindad kyckling med mozzarella

Blir det bra så kommer jag såklart lägga ut recept och fotografera!

Kommentarer
Postat av: Malin I Form

Det ser intressant ut, hoppas det blir bra!

2012-01-09 @ 21:01:44
URL: http://www.maliniform.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0