Energi.

Nu har jag kört fullt med träning i cirka en veckas tid kan man säga och vilken ökad energi jag har. Sedan kan jag inte komma ifrån att känslan av muskler som fått arbeta är underbart. Måndagens styrkedel under zumban (tack pinglan!) och gårdagens TRX-pass har gjort att främst då armarna känns genomarbetade :)

Efter TRX-passet igår insåg jag också hur mycket jag saknat denna träningsform under min period av träningsseghet. Men nu ska det köras minst en gång i veckan och jag hoppas att de kommer kännas resultat så snabbt som det gjorde i höstas.

Ikväll ska jag sätta mig med Mia och planera vår gemensamma träning för ett antal veckor framåt, Moomin har lagt förslag på sin träning och så har jag ju de passen jag vill köra själv också. Igår kom Studio Fitness vårschema ut, så jag tror bestämt jag slår till och blir medlem i ytterligare ett gym. Fanns ett par pass i veckan som jag gärna får som rutin. Inser att min träning kräver lite planering, men det gör mitt jobb och resten av livet också så varför inte... ?

Träningsvår nu kör vi!

PS Sen är det alltid lite roligt att få ett sms med följade text "Lite psykning men detta har jag tränat hittills i veckan och detta är planerna". Det roliga kanske inte ligger i att få just de smset, utan att kunna svara "Duktigt, men jag har hittills tränat detta och har detta planerat" och då få typ svaret "Meeh du ska ju alltid vara värst"  Psyka mig ni bara, peppar mig bara :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0