EasyLine vs EasyLine.

Alltid spännande att testa samma typ av pass på olika ställen, idag testade jag SFs upplägg på EasyLine.
Var en av de intruktörer som jag fastnade för på en gång som höll i det och var lite annat upplägg. På M så kör man 60 min och har 16 stationer, varannan övning  och varannan maskin. På SF så var det maskiner och enbart tre stycken mellanstationer, passet var 45 min långt. Här var det farten som var i fokus, det skulle gå fort och instruktören gick runt och peppade och såg till att vi höll tempot.

I kroppen satt en hrlig träningsvärk så jag får väl säga att det var ett ganska smärtsamt pass, men tack vare intrukörens peppning och hela tiden sprang runt och såg till att man höll tempot så fick musklerna verkligen sitt. Vi körde fyra varv ( två st 30 sek och två st 45 sek) på M brukar det köras enbart tre varv.

Sammanfattningsvis så gillar jag båda uppläggen. På M så är det lite mer varierat och man får även upp pulsen en del medan på SF så känns det mer fokus på att krama ur de sista ur färre muskler.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0