Chiball + Zumba, check!

Det blev en helkväll på SF idag. Kom dit strax innan 18 och lämnade inte stället förrän vid stängning kl 21. Men oj vad jag hunnit med mycket då och oj vad lycklig i kropp och själv jag var då.

Började lite baklänges med ett Yoga/Chiball-pass. Hade höga förväntningar samtidigt som jag vet att jag är väldigt skeptiskt till denna typ av träning. Vad jag tyckte? Blev väldigt positivt överraskad. Jag kände mig otroligt stel och orörlig, men kände ändå ett otroligt lugn och nyttan av passet. Chiball-bollen användes litegrann bara så jag fick väl inte direkt någon känsla av vad just chiball går ut på. Men den luktade gott och de övningar som gjorde med bollen var härliga. Innan passet fick man välja en färg på bollen, jag valde en lila för att det är en fin färg ;) Den luktade lavendel och skulle vara lugnade och avslappnande. Och det tycker jag nog allt jag kände mig efter passet. Så mitt betyg blir högt och absolut ett pass jag ska föröska få in i min veckoranson av träningspass. Så nyttigt för både kropp och själv!



Efter ett lugnt pass med mycket andning och fokus kanske det mest naturliga hade varit att gå hem, men inte jag inte. Jag fortsatte och körde ett Zumbapass med bl a Pinglan som instruktör. Härligt svettigt och glädjefullt!! Kan säga att det verkligen rann om mig där på slutet och det är ett jätteplus tycker jag. Sen fick jag höra något jag behövde höra från Pinglan och det är hur viktigt det är att jag utmanar mig själv, annars blir jag ju inte starkare. Så visst att det var kalasjobbigt för axlarna att köra med den tyngre vikten så är jag såhär i efterhand glad att du utmanade mig Pinglan, jag behöver det! Och tack för ett helt fantastiskt roligt och svettigt pass :)

Så nu mina vänner, nu är det soffan som gäller innan jag sluter ögonen för denna dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0