Spinningpass = total lycka!

Just nu har jag en känsla i kroppen som är väldigt svår att beskriva, en glädje och en otrolig upprymdhet. Varför? Spinningpasset tidigare under kvällen. För att förtydliga det lite så vart det ett Activio Distanspass, kort går det ut på att man har pulsband och under i stort sätt hela passets gång ska man ligga på cirka 80 % av sin matchpuls. Under hela passet kände jag mig lätt i kroppen, den svarade när jag ville och allt bara flöt på precis som jag ville. Musiken var helt i min smak så då och då kom jag på mig själv med att sjunga med eller nynna. Åh kändes helt enkelt fantastiskt! Kom även på mig själv med att liksom längta tills nästa pass, trots att detta inte var slut. Kände nästan direkt att jag ska få in ett spinningpass i mitt veckoschema och inte alls att det blir just detta. För detta lyckorus vill jag gärna känna fler gånger!!

En bonus för dagen var att det var nya cyklar. Inte dumma alls, fick inte ens ont i rumpan! Enda "krämpan" som man kunde känna är att tårna domnar lite mot slutet. Anledningen till det har jag läst är att man då oftast har för mjuka sulor. Så kallade spinningskor har en hård stum sula för att belasta rätt. Använder du vanliga träningsskor så är det ganska vanligt att just tårna kan domna lite... Så bestämmer jag mig för att köra ordentligt med spinning, så är det inte omöjligt att jag investerar i just ett par spinningskor.

I vilket fall så hoppas jag på att uppleva dessa lyckokänslor snart igen! För okej när passet började närma sig slutet så kände jag mig lite trött i kroppen, dock inte helt slutkörd. Men var ju ändå 75 min man suttit där :) Snart så sitter jag förhoppningsvis på en spinningcykel igen!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0