PT-timme.

Ja igår innan jobbet så träffade jag Lena igen. Var ju extra fokus på att lista ut varför jag allt oftare får ont i höfter/ljumskar när jag tränat, då är det inte fel att ha en PT som också är sjukgymnast. Resultatet blev ju då löparförbud och stretchövningar som jag skrev om igår. Men det var inte de enda vi hann med under vår timme. Vi diskuterade även träningsupplägg, gick igenom ett 20 min hemmaprogram med pilatesboll samt att jag fick göra några fystester. Jag gjorde ju en 2h lång fystestgenomgång i maj förra året. Tanken är att vi ska testa av några lite då o då för att se att det förbättras för att jag tillslut ska hamna på bättre resultat. Inte på de resultaten jag vill nå till slut, men en bättre bit på vägen det kom jag... Testade av enbensböj, armhävningar, balans och lite rörlighet. En sak som jag på ett sätt ser fram emot, men bävar, det är att göra om coopertestet. Men får bli närmare sommaren när löparförbudet tillhör historian och jag fått igång konditionen ordentligt.

En annan sak som är så kul efter en PT-timme det är den inspiration man känner, så därför känns det extra frustrerande att ha förkylningen. Men jag lyssnar på mina kloka vänner som tycker att jag är ganska dum som utsätter mig för träning när jag inte mår bra... o ja, jag vet de har ju rätt. Men så fort den här förkylningen gett vika, ja då är det nån som kommer träna smart och effektivt!

Bonus: Jag vägde mig även och japp, det går neråt. Sakta men säkert. Jippi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0