Löparförbud!

Japp jag har fått löparförbud i en månads tid. En del av mig jublar för då slipper jag "ta tag" i löpningen. Samtidgt som en del av mig (o faktiskt en större del än den andra) suckar högt över att jag var riktigt peppad att dra igång med löningen. Okej, jag hade planen att vänta tills förkylningen var borta samt att det inte skulle var aså fruktansvärt kallt ute, men sen var det dags så var planen. Men alltså, planen ändrades efter morgondagens PT-pass/Rehab. Ja idag fick får jag sätta snesträck Rehab, för en del av timmen gick ut på att gå igenom varför jag får så ont i mina höfter o ljumskar. Verkar som den enkla anledningen helt enkelt är belastning utan att stretchat tillräckligt. Ganska onödigt ja vet!!

Så nu ska jag då inte anstränga höfterna för mycket och fått ett stretchningprogram som ska göras. Inget komlicerat egebntligen utan det är övningar för säte, höft och framsida lår. Dock ska jag hålla på en längre stund och fler repetioner än vad som kanske normalt görs...

Aja jag hoppas att jag om en månad inte känner av någon smärta alls utan kan njuta av löpningen när förhoppningsvis våren kommit igång ordentligt :)



PS Kommer ett separat inlägg om mer vad som skedde under PT-timmen :)

Kommentarer
Postat av: Fighting Spirits

Jag hade ju dött om jag hade fått löparförbud, joggade trots smärtor i knät innan rehaben började värka för de.. =)

2012-02-07 @ 20:30:09
URL: http://fightingspirits.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0