LCHF-kladdkaka

Nu var det ett tag sedan jag bakade denna, men insåg att jag missat att blogga om den, LCHF-kladdkaka.
Jag hittade receptet hos MalinIForm som hittat det i Katrin Zytomierskas bok ”Dags att bli smal!” 

100 g smör
100 g mörk choklad 70%
3 ägg
1 tsk vaniljpulver (pulver, inte socker)
1 msk kakao

Smörets smälts tillsammans med chokladen. Äggen visas under tiden ihop med vaniljpulvret och kakaon. Smörsmetem hälls sedan ner över äggblandningen, allt blandas för att sedan hällas i en smord pajform. In i ugnen i 6 minuter på 200 grader.

Var verkligen superenkelt! Jag serverade med vaniljskesella men vispad  grädde funkar lika bra. Angående smaken så helt okej, lite äggig smak vid första tuggan, men väldigt god eftersmak och tillsammans med kesellan så försvann den antydan till ägg som först fanns.


Kommentarer
Postat av: Fighting Spirits

Tror säkert den kakan är god men jag tror att sådant skall ätas onyttigt. =)

2012-02-02 @ 20:45:04
URL: http://fightingspirits.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0