Det blev lite fel...

Ibland lyckas man! Idag var verkligen inte min tågdag om vi säger så. Redan imorse när jag kom till stationen så var tåget nästan en timme sen. Bara sitta och vänta. Väl framme så fick jag småspringa till mötet istället för att hinna med lite snack med arbetskollegorna samt äta frukost. Men men sånt man får ta...

Min resa hem till Lkpg gick ännu sämre. Jag kommer till tågstationen i Nässjö ungefär fem minuter innan tåget ska gå. Kollar avgångarna och som vanligt ska den gå på spår 5. Så jag knallar dit. Ungefär vid 14.59 åker jag nerför trappan till spåret och ser ett tåg komma in. Ett sådant jag ska ta så jag knallar ombord. Enda jag reagerar på är att de visslar i pipan väldigt tidigt, men funderar inte så mycket över det utan beger mig för att hitta min plats. Upptagna! När vi börjar kolla på våra biljetter så går tåget. NU anar jag oråd eftersom klockan är 15.02 och tåget jag skulle ta skulle gå 15.04. Jag frågar vart tåget är på väg och de svarar Köpenhamn... OJOJ.. fel riktning!

Så jag beger mig till en tågvärd för att förklara mitt problem. Bara att följa med tåget ner till Alvesta och där byta tåg. Hon ringer till en tågvärd på första tåget jag kunde få ta tillbaka och refererar mig som "Jag har en kvinna här som gått på fel tåg". Hm ja då kände jag mig inte ett dugg gammal och virrig! Väl i Alvesta så fick jag sitta o vänta en bra stund innan rätt tåg kom. Så några timmar senare än vad jag tänkt är jag äntligen hemma..

(Mest bittert var nog att jag missa TRXen, suck!)


Kommentarer
Postat av: Nilma

Ajdå, den tågresan lät ju ingen vidare.. tur att du kom på rätt spår till slut i alla fall!

2012-02-21 @ 22:04:13
URL: http://www.nilma.se
Postat av: Jannika mamma till bönan och limpan

HAHA vadå är du iten så vig? jag är vig som en flodhäst!!!:D haha

2012-02-22 @ 12:59:17
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0