Hotellfrukost del 1

 
Senaste veckan har det blivit väldigt mycket hotellfrukostar för mig. Jippi säger jag på den för jag tycker att bland det bästa som finns är att äta hotellfrukost. Har väl säkert skrivit tidigare att jag då och då går ut och äter hotellfrukost utan att ha bott på hotellet. Nu tänkte jag att ni skulle få en liten recension av de tre olika hotellen jag besökt och vad jag kände inför dessa :)
 
Hotell: Scandic Sergel Plaza i Stockholm
 
På detta hotell spenderade jag två nätter = två frukostar, tyvärr får jag säga att jag blev besviken. Att det var samma frukost båda dagarna var ju absolut inget konstigt, men Scandic brukar vara mer speciellt. Iallafall har de jag besökt tidigare 5-6 st varit bra grund.
 
Visst fanns det alla de grundläggande sakerna såsom fil, flingor med lite tillbehör, bröd med pålägg, ägg, småvarmt. Detta anser jag vara grund och kan inte ge något extra. Det som kan ge extra (enligt mig kankse man ska lägga till) är mycket frukt, hemmagjorda saker såsom smoothie och pannkakor, gott bröd, färskpressad jucie. Sen gillar jag ju jag gröt, så har man det så är jag inte missnöjd, men är väl ganska få som gärna tar en portion gröt när de äter hotellfrukost ;)
 
Tillbaka till Sergel Plaza då...
Tycker det var relativt dåligt utbud just på frukt, låg några melonskivor på ett fat bara, juicen var enbart koncentrat som inte smakar speciellt gott och visst fanns det pannkakor men de var fabriksgjorda. Mest positiva jag tyckte var helt okej bröd och havregrynsgröten. Lite plus får de för att det vid äggen fanns en äggskivare så man kunde enkelt få en smörgås med skivat ägg som jag tycker är riktigt smaskigt! Men njaaa blir betyget!
 
DAG 1 - Tallrik havregrynsgröt med kanel och äpplemos, äggröra, smörgås med ost och en mugg mjölk.
 
DAG 2 - Äggröra, smörgås med ägg, vattenmelon och två pannkakor samt en mugg mjölk.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0