Min helg.

Vilken otroligt trevlig helg jag haft. Känns som jag hunnit med hur mycket som helst, stålkvinnan c'est moi ;)
 
I fredags hade vi kräftskiva med jobbet. Skoj kväll med skratt och sånger!
 
 
I lördags träffade jag Fredrik för lite nostaligi på fotbollsplanen vid Kungsbergshallen, Tiffet möte Malex och inte ens regnet kunde hinda en seger.. regnet gjorde bara upplevelsen lite mer kylig ;) För att värma upp oss blev det ett besök på Åbacka Café, mysigt ställe där en stor kopp varm choklad slank ner. På kvällen cykla jag till ett annat trevligt café i denna stad, nämligen Dahlbergs där stod en revy gjort på Hasse&Tages revy Lådan på agendan. En hel del finurliga texter kom den där duon allt på, jag säger då det. Kvällen avslutades med att jag gjorde mitt första försök till att baka till "magnus"-bröd. Ett GI-vänligt bröd. (Kommer ett eget inlägg om mina brödbakarförsök)
 
 
Söndagen börjades med en spontan utflykt till Tranås av alla ställen. Fanns ju en stol där som tagit slut på hemorten, så det vara bara att tuffa ner dit. Nu är jag i vilket fall stolt ägare av en ny stol till vardagsrummet. Kom och provsitt någon dag! Sedan var det hockeydags. Måste säga att det känns riktigt skumt att ta på sig långärmat och kliva in i en kall ishall när det var så fint väder utomhus. När matchen var slut och man gick ut kändes det ungefär som när man går av ett flygplan på södrare breddgrader. Matchen då, tyvärr blev det förslut på straffar men känns gött att hockeysäsongen nu är riktigt nära. Kvällen avslutades med en stor kopp te i min soffa tillsammans med Sofie.
 
 
 
Vilket helg, vad trevlig den varit! Nu är det måndag och nya skojigheter står på agendan :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0