Aloe Vera- dryck.

Ni har säkert som jag sett Aloe Vera-drycken ploppa upp lite varstans. Jag har sett den på Pressbyrån, Hälsokosten och även i simhallen. För ett tag sen skulle jag köpa något törstsläckande (jag vet jag vet, vatten är bäst men jag var sugen på någon smak också ;) och såg då att Aloe Vera fanns. Varför inte testa, se vad det egentligen smakar. Speciellt billigt var det inte, men men vill man prova så vill man.

Första som slog mig när jag tog första klunken var bitarna i, var jag absolut inte beredd på. Efter att läst så insåg jag att bitarna jag precis kännt nog var vindruvor. Helt okej när man var beredd på det, men först var det lite sisådär på något vis. Smaken kändes parfymig på något vis. Så jag skulle säga njae på denna gällande smak och konsistens. Fungerade med en klunk kändes riktigt törstsläckande, men inte att man vill bälja i sig en hel flaska...

Om vi ser till vad för nyttigt det är med Aloe Vera då så har jag läst lite. Vissa anser såklart att det är överskattat och bara humbugg men de som talar gott för att de rensar slammprodukter i ex tarmar, lindrar inflammationer, läka magsår, lindra magproblem, stabilisera matsmältningen och öka vårt immunförsvar. De skrivs om att Aloe Vera kan vara det nyttigaste naturen kan erbjuda oss och är en fantastisk läkeväxt.

Vad tror ni själva?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0