Jag och min lax del 1.

I lördags köpte jag hem en färsk laxsida, var ju så bra pris och lax är ju sååå gott! Sen var det där med att ha egen hushåll, hur mycket lax gör jag egentligen av med? Njae kanske inte en hel laxsida liksom. För visst hade jag kunnat laga samma rätt av hela, men då hade jag ju varit tvingad att äta samma maträtt i en vecka typ. Så vad var alternativen? Ja som ni märker så har denna lax tagit uppo en hel del tankar senaste dagarna. Jag bestämde att denna vecka får det bi en himla massa lax, men att jag gör olika rätter av den helt enkelt.

Så ni får hänga med under min laxvecka helt enkelt :) Idag blev det enkel lax i ugn tillsammans med en enkel sallad och kall kräftstjärtssås till.

En bit av laxsida läggs på en saltbädd, på med lite pressad citron, salt och peppar in i ugnen. Salladen gjorde jag bara på machesallad och några coctailtomater. Såsen var improvisation. Kesella, lite pressad citron, salt, peppar, lite dill och så kräftstjärtar. Woho, jag är nu mätt och väldigt nöjd!



Kanske ska tillägga att maten är upplagd på en assisett, inte vanlig mattallrik. Isf hoppas jag ni hade reagerat på mina portioner :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0