Filbunke.

Vet inte om detta varit vanligare i Finland, men för mig var det ingen nyhet som produkt mer att jag hittade det i de svenska hyllorna. Filbunke. Något ni smakat? Kan inte påstå att jag varit någon storkonsument av det genom åren men köpte mig en burk häromdagen. Jag valde att hälla ner lite kanel då det var naturell smak.

Näringsvärden: 
Per 100 gram
Energi 230 kJ / 55 kcal
Protein 3 g
Kolhydrater 4,8 g
Fett 2,5 g
  Varav mättade 1,1 g
Kalcium 110 mg (14%*)

Vilket ni ser är det inte jättemycket protein, inte om man jämför med kesella eller skyr. Men funkar som mellanmål eller kanske till frukost. Gott med kanel i. Sen kan jag väl tycka att konsistensen ibland var lite slajmig :P Filbunke är för övrigt opastöriserad fet mjölk.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0