Benutmaning v2.

Idag var det dags för benutmaningen igen. Då det denna vecka var en kombination av löpning och styrkedel så körde jag allt idag och tog träningsvila även i fredags. Utmaningen är det alltså bloggen www.traningsgladje.se som skapat och varje vecka så får man en ny utmaning via fb. Denna vecka var det längdskidåkarna Anna Hagg och Emil Jönsson, http://annaoemil.se/, som skapat utmaningen. Kände redan innan jag startade hur jobbigt det skulle bli.

Den bestod alltså av två delar:

Kondition:
Här skulle man leta upp en lång backe. Var lite klurigt eftersom jag inte hade lust att bege mig, så kära hederliga lasarettsbacken fick duga. Fungerade jättebra då jag även tog den vidare upp i trädgårdsföreningen. Gällde att springa långa backintervaller ca 6-10 minuter och detta skulle göras 4-6 gånger. Vilan fick man ta när man gick nerför backen. Oj oj oj kan jag säga, var riktigt jobbigt och sista rundan var på ren vilja!

Styrkedelen:
- Djupa benböj med tung vikt 3-6 reps
- Upphopp på box, låda, bänk 12 st

Detta skulle göras 3-4 ggr.

Och för att riktigt suga ut allt i benen så avslutades allt med utfallssteg så många man orkade. (Kan avslöja att då orkade jag inte många innan smärtan kom...)

Om jag redan nu känner i benen? OH YEAH!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0