Stegens FF.

Några utav er kanske har hört mig prata om föreningen Stegens FF. Tänkte jag faktiskt kunde göra lite reklam för den även här. Detta är en förening som skapades lite på skoj av mig och en vän. Började med att han ville få med mig på höstmilen och vi skulle skapa ett lag tillsammans. Jag var väl inte så pepp, men vi sporrade varandra. Under denna period gick vi under ett annat namn som ingen var speciellt nöjd med.

Efter höstmilen så insåg vi hur kul det var med lite utmaningear och det vore kul att ha det under lite ordnade former. Tankarna om Stegens FF uppkom. Stegens Friaktivitets Förening. Vi skulle helt enkelt ha ett gäng grejer som vi skulle testa på och utmana oss själv i. Löpning är ju enkelt så nästa år blir det några lopp. Men alla tilltalas inte av löpning så det kommer ske en hel del annat i föreningen. Nästa inplanerade grej är Curling. Stegens FF bokar bana och sedan får folk följa med och betala en lite nätt peng för banan. Prova på något man inte testat innan. Tionde december planeras curligen så vill någon mer vara med är det bara att säga till.

Kommer nog få läsas mer om Stegens FF. Kan tillägga att det inte kostar något att vara med i Stegens FF och alla får vara med! Vi jobbar just nu på logga och ett forum för gruppen där framtida planer och evenemang kan stå.

Ska väl tilläggas att Stegens FF inte är någon officiell förening, utan vi finns under ett namn för att det är kul. Vi utvecklar vår föreningen för att det är kul. Vi hittar på saker för att det är kul.

Kommentarer
Postat av: Malin I Form

Guud vad roligt! Något sådant hade jag lätt kunnat skapa här med :D



SV: jaa, det blir ju lite mycket men tänkte köra en i januari efter helgdagarna så tills dess får du hålla tillgodo med julkalender :)

2011-11-08 @ 21:48:20
URL: http://www.maliniform.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0