När träning ger effekter.

Jag är så glad! Förra veckan när jag körde första passet efter en veckas sjukdom kändes inte kroppen speciellt pigg och verkligen inte sinnet. Var inte med de där lätta stegen jag gick till träningen.. Nu har det ändrats! Kroppen känns åter sådär härligt stark, flåset känns skaplig och glädjen är definitivt tillbaka. Det var tufft att gå upp för att ta sig till squashen, men när jag väl satte mig på cykeln så kände jag hur kul det skulle bli och jag hade så rätt, den energin jag kände efteråt. Ojojoj en kick!

Sen kom dagen som verkligen kändes bra. En sån där bra dag på jobbet när man kände att man kom framåt, presterade och samtidigt fick löst en hel del gamla ormbon sånt gillar man :) Hade ett boxpass inplanerat och trots morgonträningen så såg jag verkligen fram emot den. SÅNT känns härligt! Blev Malins mamma som stod för motståndet i "boxringen" och vilket härligt träningspass. Mer sånt åt folket, eller iaf åt mig...

Jag avslutade sedan kvällen med en ny runda runt Vinterljus här i stan. Var ju ett par installationer som inte fanns i söndags. Skönt avslut på en ganska så aktiv dag. Soffhäng är välförtjänt!



PS Nu tänker ni säkert att efter en veckas sjukdom så krävs det en vecka för att kroppen ska återhämtat sig och visst så kan det vara, men är det likadant för sinnet? Jag är iaf glad att träningssvackan känns över för denna gång.

Kommentarer
Postat av: Christer

All träning är färskvara. Men om uppehållet inte är långt kommer man tillbaka rätt snabbt.

2011-11-18 @ 08:15:00
URL: http://wellnessfight.ninjus.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0