Mina tankar kring de fysiska testerna

Idag efter jobbet begav jag mig till Fyskliniken. Två timmar fysiska tester stod på agendan.
Det var två timmar av riktigt jobbiga tester, svetten rann mer än en gång. Innan jag gick dit så trodde jag att jag hade ganska bra koll på mina styrkor och mina svagheter gällande min fysik. Vissa saker besannades vissa saker kom lite som en chock. Jag är inte besviken över mina resultat. De är en bra uppvakning vad jag behöver fokusera på för att förbättra mig. Dock finns det en sak jag är besviken på med mig själv. Det är en sak som jag alltid vetat om men insett och velat ändra på först sedan jag bestämde mig för att förändra mitt liv. Det är att jag ger upp för snabbt. Jag pressar mig inte, utan när det blir lite kämpigt då slutar jag hellre..

När man gör fysiska tester så blir det så tydligt!!

Men som sagt, jag ser inte testerna som en besvikelse. Jag klarade många grejer som var riktigt riktigt tuffa. Och nu har man ju en enorm sporre att vilja förbättra sig.

Snabb sumering över vad jag behöver jobba med: kondition (kom inte alls som en överraskning), råstyrka (inte heller detta någon överreaskning, tränar de ju aldrig..) och benstyrka (detta förvånade mig riktigt mycket, trodde jag var stark i dem. Men icke)

Så en grej som ska göras på en gång är att lägga in pass i gymmet. Våga mig bort till de där tyngre vikterna!

Kan verkligen rekommendera er alla att göra fysiska tester. Ger en lite insikter faktiskt om ens träning :)

Kolla in www.fyskliniken.se för mer info!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0