Att köpa kläder.

Idag kände jag att min livsstilsförändring tog ett nytt steg. En väldigt positivt steg som gav mig en enorm inspiration. Motivationen fortsätter att ligga på topp inför att fortsätta och att jag ska nå mitt slutmål.

Vilket jag skrev i ett tidigare inlägg idag så hade jag ett ilandsproblem, min kjol var alldeles för stor och jag höll på att tappa den. På väg hem från jobbet så knallar jag in en snabbis på HM. Tänkte kolla om de hade några billiga kläder som kan lösa mina mest akuta klädproblem. Känner inte heller att jag vill investera i helt ny garderob då tanken är att det ska försvinna fler kilon...

Iallafall, jag var inne på HM och hittade lite olika kläder. Tänkte kolla lite vad jag har för storlek nu och gick faktiskt ner ytterligare en storlek vad jag tänkte kunde funka. För här kommer ett avslöjande om en sak jag haft ångest för nu ett tag. Klädstorlekar. Att ta den största storleken och den inte passar. Att behöva kolla på avdeleningen med plussizekläder... Den känslan är verkligen inte rolig. Nu har jag ju även ett annat problem att saker ofta är för korta för mig då jag är ganska lång.

Men det där är ett avslutat kapitel!!!

För idag så insåg jag att mina kläder finns på den "normala" avdelningen. Var tillochmed en klänning i storlek XL som var för stor!! Sug på den, den var för stor!!!!! Köpte då med mig ett par kjolar. Ett par kjolar i en modell jag provat tidigare men den då inte passat. Nu kände jag mig riktigt bekväm i kjolen och ser fram emot att ha på mig en av färgerna imorn!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0