Askmoln.

Detta ord gives me the chills. Så när jag i förmiddags läste att luftrum behövts stängas pga ett askmoln så blev man lite kallsvettig. Både för att förra årets känslor kom tillbaka och framtida resor kändes hotade...

Okej kanske ska berätta hela historien. Förra året, nästa exakt samma period så hade jag två resor inbokade. Ena var vårresan med Vingänget till Paris och sedan skulle hal företaget till Berlin på medarbetskonferens. Dagen innan Parisresan så skickar Hanna ett sms där det stod något om att resan kanske blir inställd för ett askmoln. Hm på den liksom. Då hade man ju inte hört talas om vad ett askmoln kan orsaka, så reaktionen på sms:et var mer att Hanna hade dålig humor. Jag knappade dock in på internet på en gång och det jag möttes av var en stor bild på ett askmoln. Förstod då att sms:et inte var ett skämt och vår resa till Paris var i farozonen. Tyvärr så blev det ju så att vi aldrig kom iväg. Vi hade dock tur och fick alla pengar tillbaka. Just det var ju en lättnad, men att resan försvann var så hemskt. Just då var jag i stort behov av att få komma iväg några dagar tillsammans men kära vänner. Bara njuta och ha det bra liksom... Helgen efter skulle då företaget till berlin och även denna resa brann innen. Jag och askmoln var inte bästa vänner då kan jag säga!!!

Så nu när en London- och en Madridresa ligger inom en snar tid så vill man inte mötas av rubriker om askmoln och att den stänger flygrummen igen! Så ska vi säga såhär askmolnet, du försvinner så glömmer jag att du ens fanns?!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0