Street Dance&Zumba

Idag bestämde jag mig för att köra dubbelpass. Mest för att jag inte trodde att pass ett skulle var så fysiskt utan mest roligt.

Pass 1 var Street Dance. Gymmet jag tränar på har dansvecka denna vecka så de har en hel del olika danspass att bjuda på. Jättekul att prova på, trots att jag inte har den där dansgenen i mig då. Passet var jag som jag trodde mest prova på olika steg men vi kom aldrig så långt att de blev jättejobbigt... inom koreografin iaf. Dock blev jag ganska förvånad och positivt överraskad att de lagt in ett styrkepass mitt i. EEn hel del jobbiga övningar var det! Kul pass, men nope kommer inte bl em streetdansar av mig :)

Pass 2 var klassisk zumba. Ett riktigt favoritpass med min favoritintruktör... Trodde jag! Vad förvånad och faktiskt ganska besviken jag blev när det istället var den instruktören som jag har väldigt svårt för som kom in vid passtarten.... Var faktiskt riktigt nära att jag gick. Bestämde mig dock för att jag skulle köra på och svettas! Det gjorde jag så det gav nåt. Dock svettas jag mer och framförallt har roligare med andra instruktörer.

Insåg verkligen hur mycket det betyder att ha en bra instruktör! För att bli min favorit så ska man var glad, riktigt peppande och få ut de där inom just mig som finns där men kanske inte alltid kommer ut! Minns när jag körde mycket Body Combat. Hade vi först en intruktör som var världsbäst. Hon gjorde att man längtade till passet och man gav verkligen sitt yttersta. Sen slutade hon tyvärr och kom en ny som inte alls var bra, kände mest som hon var där för att visa upp sig själv och gjorde mig väldigt omotiverad. Ledde tyvärr till att jag sluta gå på de klasserna och har faktiskt inte gått på ett bodycombatpass sen dess...

Förresten för er som inte testat zumba, gör det!! Brukar inte vara mycket för tvshop men denna gång tycker jag nästan de har rätt :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0