Motivationen välkommen tillbaka!

Vilket ni säkert har märkt så har bloggen senaste veckan nästan vänt helt. Innan handlade det mycket om träning och kost. Det har inte skrivits om alls senaste veckan...

Haft väldigt mycket att göra på jobbet, men det är faktiskt ingen ursäkt. För det är ju precis då som helst träningen behövs ännu mer. Röra på sig och rensa huvudet lite. Så anledningen har främst varit att jag inte haft någon som helst motivation till det. Simple as that!

Under min Madridresa så bestämde jag att nu fick det vara nog. Hur illa motivationen än var skulle jag ta tag i träningen denna vecka och därmed basta. Jag har även satt ett mål för träningen denna vecka för att sporra mig helt enkelt. Fyra träningspass ska in. Vad för typ av motionsform det är är inte det viktiga, viktigast är att träningskläderna är på, svetten kommer och flåset hörs. Jag bestämde även att jag bara var tvungen att bege mig ut o träna redan på måndagen. Varför skjuta på det liksom, blir ju inte mer motiverande.

Sagt och gjort så bytte jag om till träningskläder (satt ganska långt inne o alla möjliga ursäkter bearbetades i huvet, men icke!). Träningen fick bli en löprunda runt ån. Mest för att vädret var riktigt fint, ån ligger väldigt nära mitt hem och fanns inga pass som låg bra till. För att inte gå ut alldeles för hårt så fick det blir trean och den skulle springas så långt det bara gick.

Resultat: Jag orkade springa hela och det tog 17min! Känns riktigt riktigt bra faktiskt. Fortfarande en tid som ska bearbetas, men för att inte tränat på nästan tre veckor så tycker jag det är godkänt. Och motivationen? Den är tillbaka, jippi!!! Redan sugen på nästa runda...

... och som sagt, 3 träningspass till ska fås in denna vecka!!



PS En annan sak som gör mig väldigt glad också är att trots mycket semestrande senaste veckan och inte lika bra koll på maten som till vardags så är vikten stabil. Ingen nergång men inte heller någon uppgång! Ännu ett jippi. Nu ska dock kostskruven skruvas åt lite hårdare. Nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0