En fredag i Madrid.

Blir lite korta uppdateringar harifran bara. Langre inlagg och bilder kommer nar jag ar hemma igen :)

Idag borjade Sis o jag dagen med en runda pa shoppinggatorna har i Madrid. Jag hade val (som vanligt ;) inga stora inkop men hittade nagra roliga smasaker. Syrran vann dock i antal shoppingkassar...

Lunchen intogs pa uteservering med 3 ratters och Clara. At for forsta gangen i mitt liv honungssoppa (forratt), jattegott och passade bra i varmen. Visst ja har ju annu inte sagt att det varit 31 grader och sol idag.

Varmen gjorde att vi sedan begav oss till Retiroparken for slapp. Jag la mig pa en filt och somnade 5 minuter senare. Kallar jag siesta :) Efter nagra timmar drog vi hem igen. Bror o jag kollade pa filmen Hannah. Ganska skum film, men hade en historia som faktiskt var lite nytank. Slagsmalsscenerna var dock usla.

Sedan tog jag en ordentlig siesta och sov en svang till. Jobbigt att va i madrid jag vet :) Ikvall blir det ut och dansa nagonstans sa galler att ha lite somnreserver...

Man lever ju helt andra tider har an vad man gor i Sverige. Mattiderna, sovtiderna ja det mesta ar lite mer forskjutet an i Sverige. Sa kvallsmaten har vi saklart inte atit annu. Borjar bli lite hungrig... Men anar att det snart kommer sta lite tapasratter pa soffbordet som kan atas nar man fixar sig iordning lite.

Jag lever i vilket fall som helst livet har i Madrid so far :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0