Morhäng

Jag gillar lediga dagar som inte är en lördag eller en söndag. Känns liksom extra lyxigt eftersom man för det mesta är på jobbet dessa dagar. Idag hade jag en mammadag inplanerad. Så efter en lång sovmorgon mötte jag min käre mor för att först gå på bio, Änglagård-Tredje gången gillt. Nostalgifilm som var relativt förutsägbar, hade dock några härliga sekvenser som värmde till =)

Efter bion så var det lite mat i magen för att sedan bege sig till Cloetta Center. Färjestad skulle åka på däng var planen. Så blev det ju också! En mycket bra match måste jag säga, spännande, sådär lite gruffigt och relativt mycket på läktaren. Brevid mig satt en tant som var ganska hockeyointresserad. Tror allt hon blivit lite ditsläpade av resten av familjen. Dock tror jag hon klarade sig ganska bra, hon hade ju nämligen hela väskan full av hembakade muffins! Så i pauserna satt hon o mumsa som bara den. Haha kändes lite som hon hade matsäck för veckor framåt. (Hm hon kanske är van att åka tåg som blir stillastående ;) Tur för henne att jag var mätt annars hade jag nog norpat en! 3-1 blev iallafall resultatet.

Kvällen rundades av med en fika tillsammans med en kär gammal kamrat. Gamla minnen och nuvarande livet diskuterades i en vild blandning. Kvällen avslutades på The BK Lounge med en glass och då en himla massa mer gamla minnen.

Helt enkelt en trevlig torsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0