Städa städa varje fredag och så varje jul...

...för det tycker jag är kul Eller not!

Klart jag vet att man måste städa, men det ligger ju inte direkt långt upp på Roligaste händelserna i mitt liv.
I denna veckas väldigt späckade schema insåg jag att dagens datum blev städningens kväll. Blev jag klar? Klart jag inte blev, sånt är jag för lat för. Men har kommit väldigt långt på vägen. Köket och badrummet är i princip färdiga. Och faktiskt, känns ju lite som de är de rummen som är de jobbigaste. Plus att jag faktiskt har ända tills på fredag innan mina gäster kommer. Lååååång tid kvar ju :) Detta fixar du Lindeli!

Nu får ni absolut inte tro att jag är en lortgris som trivs i stökiga hem, nej nej, bland det bästa jag vet är ju när det är sådär härligt nystädat! Dock anser jag väl inte alltid att det är värt tiden och energin det tar att få det sådär prickfritt. Kan allt få vara lite oordning, visar ju att man ha viktigare och framöverallt roligare saker i livet :) Så länge det inte blir en äcklig röra så brukar jag tycka det är okej!

Nu ligger det väl lite över, eller låg kanske skall skrivas, den nivån. Mycket pga den röra som bildas efter att packa upp efter en skidresa till Idre :) Men som sagt, nu börjar det arta sig även i detta hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0