En berättelse från ett tåg...

Nu är det äntligen helg och jag sitter på tåget till Stockholm, åker med Veolia för första gången. En riktig upplevelse, men segt det går vi. Jag satte mig på detta tåg för 55 minuter sedan och hur långt har vi kommmit? Norrköping nästa, Norrköping nästa. Suck.

Jag hamna i en kupé med fem andra personer. Över oss finns det två sängar, jag undrar om det kommer två till till vår kupé som bokat sovplatser. Skulle vara lite extra intressant måste jag säga! Mina medresenärer består av:

- killen mittemot mig som lyssnar på musik, tar upp kameran och fotograferar ut lite då och då samt andas ibland jättehögt. Han är på väg till Sthlm för att gå på födelsedagsfest.
- killen som leker lite med sin telefon men mest kollar ut genom fönstret och verkar frysa för jackan tar han inte av sig. Tog precis upp en sockerbulle, inte illa..
- tjejen mittemot som även hon sitter med en dator i knät, dock inte lika cool som min. Haha tjuvkika precis på sidan och är på, hon skriver ett blogginlägg. Undrar om hon beskriver samma sak som jag...
- ytterligare en tjej som verkar vara lite urtråkad, reflekterade precis även hon att det tagit nästan en timme att bara komma till Norpan, hon verkar vilja prata med sin (antar jag) pojkvän som inte verkar lika intresserad av diskussion
- för sista killen i kupén sitter ju och läser en tidning som verkar intressantare än tjejens prat haha

Sådär där har ni mina kupékompisar! En väldigt trevlig sak med detta tåg dock är att det på bordet i kupén står sex små tetrapacks med vatten! Mycket trevligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0