Jul jul strålande jul..

Denna dag kommer nog så nära julafton som man kan komma, förutom själva julafton då. Började dagen med att vakna tidigt. Egentligen alldeles för tidigt om man ser till den sena sänggående igår. Så vi kan väl säga såhär att någon ökning i skönhet pga lång skönhetssämn blev det icke. Städning var det som tvinga upp mig. Woho liksom... not! Var dock tvungen att fixa lite inför dagens alla gäster. Först ut var ingen mindre än min kära mor. Jag bjöd på julfika och några julklappar skulle utbytas. Vi insåg att vissa klappar var onödiga att släpa fram o tillbaka till tyskland. Var myclet nöjd efter öppnandet, en ny hårfön (mkt bra då den jag haft endast blåst kalluft de senaste halvåret) och en fin adidasväska. Båda i lila såklart!



På eftermiddagen invaderades lägenheten av massa goa vänner och fika i mängder. Ojoj, faten välde nästan över av kolor, knäck, lussebullar, pepparkakor, bullar, kokostoppar, biscottis, gottebitar... Och allt detta sveptes ner av glögg och must. Julfrosseri, avancerad klass var det som ägnades åt! När sockerchocken var på hägsta nivå var det dags för julklappsspelet. Måste säga att jag även efter detta julklappsöppneri är mycket nöjd. Set med rökelser och en bok jag inte läst så ger jag två tummar upp. Ska se till att sätta tänderna i boken på en gång, man vet ju inte vad man kan lära sig efter att läst den haha...  Sen spelades lite sällskapsspel, tävlades i musikquiz och så toppade vi kvällen med att beställa mängder med mat från Max. Med hemkörning såklart! Börja eftermiddagen med svull och avsluta kvällen med svull. Kan det bli mer jul?



Så nu med det fjärde ljuset tänts och blåsts ut samt efter en sån här dag så kan jag inte annat än känna rejält med julstämning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0